Adventure!

Tuesday, January 12, 2016

Tip: If you want a perfect picture, come to the bridge early in the morning (around 7am would be perfect) I got there there around 7:30am and  surprisingly there were only several runners and tourists.


I was wearing:
Zara Suits
HM Shirts
Paul Evans Shoes

I went to the East Coast (Philly, DC, and NYC) for my winter vacation as a way to celebrate my last term of my college career and NYE. It was my first time to this side of the States and the experience was amazing. On my last day in New York, I did a photo shoot featuring Paul Evans. I went to Brooklyn Bridge early morning on the 1st day of 2016 to do it (this is my way of celebrating NYE I guess haha). I found it very strange to not see many people around the city because if you have visited NYC, you should have known that the city is often crowded. Lucky me, the shoot went so pretty easier without people walking by and interrupting. 

About this look, I dressed this oxblood Paul Evans Semi-Brogue with the suit to have the look of a true New Yorker- a classy businessman. In my mind, I pictured a New York businessman as a man who not only knows how to do a business but also is kinda less formal and relaxing. These beautiful Italian handcrafted shoes did an amazing job of making my outfit less formal and giving a chill look. Just look at that. One more strength of these shoes is the quality. I can feel that they are made from high quality Italian calfskin leather when touching the shoes. What a great product! Guys, check them out.

Let's #PAULEVANSNY



Tôi đi du lịch ở bở Đông nước Mỹ gồm Philadelphia, thủ đô Washington, và New York kỳ nghỉ đông vừa rồi coi như một món quà thưởng cho bản thân nhân dịp sắp tốt nghiệp cũng như hưởng không khí giao thừa ở thành phố New York. Đây là lần đầu tiên tôi đến bờ bên này của nước Mỹ và chuyến du lịch này thật đáng nhớ. Ngày cuối cùng ở New York, tôi chụp bộ ảnh này ở cầu Brooklyn Bridge (1 trong những biểu tượng của New York) Một tip cho các bạn: nếu bạn muốn chụp 1 bức ảnh không có người ở những địa điểm thường xuyên có đông người, hãy đến đó thật sớm (tầm 7h sáng là tuyệt vời nhất) Thông thường, cầu Brooklyn Bridge có rất đông khách du lịch nhưng do tôi tới đó lúc 7h30 sáng nên chỉ có 1 vài người tập thể dục chạy qua. Thật may mắn, buổi chụp hình diễn ra rất nhanh do không có nhiều người đi qua.

Nói về bộ trang phục này, tôi đi giày Semi-Brogue của Paul Evans và suit của Zara để giống một dân New York thật sự - một nhà kinh doanh sang trọng. Trong đầu tôi, tôi tưởng tượng một nhà doanh nhân New York như một người không những có khả năng kinh doanh giỏi mà còn có phong thái đĩnh đạc và lãng tử. Bởi vậy, tôi không đeo calavat. Đôi giày được làm thủ công ở Ý này của Paul Evans tô đậm thêm vẻ chỉnh chu mà không quá cầu kỳ của bộ trang phục. Hãy nhìn vào nó! Một điểm mạnh nữa là chất lượng của đôi giày. Tôi có thế cảm nhân rằng chúng được làm từ da chất lượng cao khi chạm vào nó. Một sản phẩm tuỵệt vời!

#PAULEVANSNY



Post a Comment